Volg Go For Cruise op Facebook                    Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. je op onze Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Maaltijden aan boord
?

De formule aan boord van een hedendaags cruiseschip is vol pension in de meest brede zin van het woord. Naast de talrijke inbegrepen eetmogelijkheden, kan je tevens gratis ‘roomservice’ bestellen. Niets gezelliger dan ontbijten op uw eigen terras bij een aangenaam weertje...
 
Bij Celebrity Cruises en Royal Caribbean zijn de dranken aan boord niet inclusief, behalve koffie, thee, melk en fruitsap tijdens het ontbijt. Wel kan er de hele dag door gratis koffie, thee, water, ice-tea en limonade genuttigd worden op verschillende plaatsen. Een cappuccino bijvoorbeeld is dan wel te betalen.
Aan boord van een Oceania cruiseschip daarentegen zijn flessenwater, frisdranken en Illy koffie's.
Bij Azamara Club Cruises zijn zo goed als alle dranken inbegrepen en geniet je van een All Inclusive formule.

Alcohol wordt niet geschonken aan personen jonger dan 21 jaar. Jongeren tussen 18 en 21 jaar kunnen wijn en bier consumeren indien de ouders/voogd hen een schriftelijke toelating geven, dit door het gepaste formulier aan boord in te vullen.

Wat als je ziek word aan boord?
Elk cruiseschip heeft dokters en verpleegkundigen aan boord, alsook de nodige medicijnen.

Kan men zeeziek worden aan boord?
Een zeer goede vraag met een simpel antwoord...
Sommige mensen zijn hieraan inderdaad gevoelig, maar tegenwoordig zijn cruiseschepen uitgerust met enorme stabilisatoren, waardoor de kans op zeeziek worden sterk verminderd is. Men kan de moderne cruiseschepen niet vergelijken met de gemiddelde overzet- of ferryboten. De grote schepen zijn ook opvallend minder onderhevig aan slechte weersomstandigheden.
 
Wie makkelijk reisziek wordt in de auto, bus of vliegtuig, zijn gebruikelijke reispilletjes altijd welkom.
Maar in ieder geval, wie zich toch onwel moest voelen aan boord, kan steeds bij de dokter terecht.

Opgepast: een doktersbezoekje aan boord kan vrij duur uitvallen, m.a.w. het is ten stelligste aan te raden om een degelijke ziektekosten dekkende reisverzekering af te sluiten!
-> Hiervoor kan u bij Present Travel nog terecht tot de dag voor vertrek.

Wat heb je nodig om in te schepen?
De ingevulde Guest Documents en een geldig internationaal paspoort. Het is de verantwoordelijkheid van de passagier om zorg te dragen voor alle nodige reisdocumenten. Bij aankomst in de cruisterminal ontvangen we de Ship Baggage Tags, gelieve deze aan elk stuk bagage te kleven, vervolledigd met jullie naam en hutnummer.

Wanneer kan je inschepen?
Meestal omstreeks de middag en de hut is beschikbaar vanaf +/- 13:00.

Hoe gebeurt de check-in?
De Guest Documents kunnen best reeds online ingevuld zijn vooraf, wat de effectieve check-in vergemakkelijkt bij aankomst in de cruiseterminal. Online inchecken kan voor de afreis zodat de formaliteiten vlugger verlopen de dag zelf, print uw instapkaart af en voeg die toe aan uw reisdokumenten. Indien het je niet lukt, of als er onduidelijkheden zijn, geef ons een seintje, of kom eens langs op kantoor, dan helpen we jullie graag verder hiermee.

Ter plaatse ontvang je een Guest Cruise Card als identiteitsbewijs en tegelijk sleutel van uw hut. Met deze kaart kan u zich tijdens het aan en van boord gaan in de diverse aanleghavens identificeren. We raden u aan om de kaart goed te bewaren en steeds bij u te houden in de ontvangen Go For Cruise lanyard.
 
Deze kaart dient ook als Sea Pass, waarop al uw uitgaven aan boord worden aangerekend, zoals drankjes en excursies. Indien u niet meer weet aan welke tafel u moet gaan dineren, geen probleem want ook op de Sea Pass staat het tafelnummer genoteerd. Na de inscheping brengt uw steward de bagage zo snel mogelijk naar je hut.
 
Welke kledij moet ik meenemen? (de meest voorkomende vraag!)
 
Comfortabele en vooral gemakkelijke vrijetijdskleding voor overdag aan boord, gaande van broeken, rokken of shorts, bloesjes, T-shirts, sweaters en uiteraard... zwemkledij. Opgelet, ook in normaal gezien warme oorden best altijd iets warm voorzien en een regenjasje meenemen, zonnebril en –creme uiteraard ook.
-> kwalitatieve zonneproducten bij Present Travel te verkrijgen factor 10, 20 & 50
 
Aan boord draag je best gemakkelijke schoenen of sportschoenen met een rubberen zool.
Voor aan wal neem je het best makkelijke kledij mee met vooral gemakkelijke wandel of sportschoenen.
 
’s Avonds gelden volgende aanbevelingen:
Op de 'Casual Avonden' is gewone stadskledij voldoende zowel voor vrouwen als mannen (geen das).
Op de 'Formele Avonden' bij Celebrity Cruises en Royal Caribbean is het voor de heren gebruikelijk, maar niet verplicht, om een kostuum 
te dragen. Een 'smoking' mag maar is niet verplicht.
Voor de dames volstaat zowel een korte als een lange avond- of cocktailjurk.
Bij Oceania Cruises en Azamara Club Cruises zijn  er geen formele avonden en gelden de gebruikelijke kledijvoorschriften.

Wie van plan is veel te sporten mag uiteraard noodzakelijk sportgerief niet vergeten.

Waar, wanneer en hoe ben je bereikbaar?
Natuurlijk ben je op het schip altijd bereikbaar, nu zeker met de ‘triband’ mobiele telefoons. Wel ermee rekening houden dat telefoneren vanop zee vrij duur kan zijn door de verbinding via satelliet. M.a.w. best contact houden met het thuisfront aan wal, waar de gewone internationale tarieven aangerekend worden.

Aan boord is er een internetcafé of Business Center ter beschikking met meerdere computerterminals voor betalend internet en e-mail gebruik, alsook WiFi bereikbaarheid (meestal) overal aan boord.

Hoe zit het met de fooien aan boord?
De voorgeschreven fooien zijn inbegrepen in de betaalde prijs. Meer info i.v.m. de Prepaid Gratuities voor Head Waiter, Waiter, Assistant Waiter en Stateroom Attendant, ontvang je tegen het einde van de cruise.
Aan boord wordt iedereen als een VIP behandeld, het personeel legt alle passagiers met de glimlach perfect in de watten, en een extra attentie zal zeker worden geapprecieerd, maar voor alle duidelijkheid: het is niet verplicht om extra fooien te geven.

Wat kan je in de badkamer aantreffen?
Zowel shampoo, conditioner als zeep zijn ter beschikking.
Douchestoelen en anti-slip matten kunnen aangevraagd worden ter plaatse. Er is een haardroger voorzien in elke hut.

Zijn er verschillen voor de passagiers in een binnen- of een buitenhut?
In principe is er niet veel verschil tussen een binnen- en buitenhut. Meestal is de indeling precies hetzelfde.
Alleen is er geen raam in een binnenhut, maar vanaf het moment dat men de hut verlaat, is IEDEREEN GELIJK op gebied van service, maaltijden, entertainment, ...
Deze “gelijkheid” geldt voor alle passagiers, of je nu logeert in een binnenhut, of in de allergrootste suite.

Mag je roken op het schip?
Er zijn aparte ruimtes voor rokers op het schip.
In geen enkele zaal of restaurant is roken toegestaan.
Roken is wel toegestaan op de buitenste dekken en op aangeduide plaatsen.

Moet je handdoeken meenemen om te baden en te zwemmen?
Neen, handdoeken zijn aanwezig en gratis te gebruiken.

Openingsuren, activiteiten, shows, weersvoorspellingen,... HELP, hoe blijf ik op de hoogte van alles?
Geen nood, elke avond ontvang je in de kamer een krantje voor de dag erna, dit is een gratis krantje met alle nieuws en wetenswaardigheden.

Wat moet je zoal doen de laatste avond?
Om te beginnen de bagage inpakken. De hutbediende bezorgt je gekleurde labels voor elk stuk bagage.
Schrijf op elk label uw naam en thuisadres. De kleur van uw bagagelabel geeft de ontschepingstijd aan, alsook de plaats waar je uw bagage kan ophalen na het verlaten van het schip.
 
De bagage moet de laatste avond op de gang voor de kajuit gezet worden.
De noodzakelijke kledij voor ’s avonds en ’s morgens, alsook andere benodigdheden, houd je apart als handbagage.
Zodra jullie terug aan wal zijn, kan de bagage opnieuw herschikt worden.

Hoe bereid je je voor op het ontschepen?
De cruisedirecteur geeft op de laatste zeedag van de cruise gedetailleerde instructies over het ontschepen. We raden u aan om deze bijeenkomst bij te wonen. Je kan tevens de infovideo in uw hut bekijken. Alle instructies vind je ook terug op papier in de hut de voorlaatste dag = Departure Arrangements.

De Sea Pass mag iedereen houden als aandenken!

Go For Cruise alles kan niets moet

Go For Cruise

Maubeugelaan 4
1800 Vilvoorde

Tel. 02/253.38.87
Fax 02/253.22.90
info@goforcruise.be
www.goforcruise.be

Maandag - Vrijdag 10u.-14u. & 15u.-19u.
Zaterdag 10u.-14u.
Of op afspraak