Go for Cruise

COVID-19

Icon 13 maart 2020
Icon By Tamara
Icon 0 comments

Update maandag 30 maart 2020 – 20:00

Na de eerder noodgewongen annuleringen van onze Panama Deluxe Cruise, Japan Cruise en Caribische Celebrity Cruise in maart en april 2020, hebben we vandaag de trieste melding dat onze Alaska Deluxe Cruise met vertrek op 2 mei 2020, en onze Baltische Cruise met vertrek op 10 mei 2020, eveneens geannuleerd worden. Go For Algarve werd ondertussen integraal herboekt van maart naar oktober 2020.

Veiligheid en gezondheid voor alles, dus hoezeer we deze opeenvolgende annulaties ook betreuren, er valt werkelijk niets te doen aan deze ongeziene overmacht.

Voor alle duidelijkheid: al wie deelneemt aan één van de volgende GFC begeleide groepsreizen, dus met vertrek na 10 mei 2020, wacht geduldig af op officiële berichtgeving, want eerder valt er toch niets te zeggen of te beslissen, en onze volle aandacht gaat nu naar de beste regelingen treffen voor de betrokken klanten van de actueel geannuleerde reizen.

Ondanks de ellendige periode momenteel voor iedereen, kijken we toch positief naar de toekomst en blijven we vlugger dan ooit enthousiast (reis)plannen maken. In deze context geldt er volgens het recent ministeriële besluit een compensatie door de reisorganisator in de vorm van een voucher of tegoedbon ter waarde van de betaalde reissom, inclusief GFC excursies. Dit is een toe te juichen beslissing van de regering met betrekking tot onze sector, met als doel zowel onze werking als jullie betaalde centen te vrijwaren van verder onheil.

Let wel, uw dossier zal pas in aanmerking komen voor compensatie, wanneer de totale reissom 100% betaald werd. Dossiers waarvoor enkel een voorschot werd betaald, en vervolgens werd nagelaten om het saldo te voldoen, worden niet behandeld en zal er geen sprake van compensatie zijn. Het is niet de bedoeling om de compensatievoucher te gebruiken om het saldo te betalen van een andere eerdere geboekte reis.

In deze voor iedereen onaangename en ongeziene omstandigheden willen we ons zo flexibel mogelijk opstellen, en bieden we onze getroffen klanten telkens voldoende opties aan om de officiële compensatie te gebruiken naar ieders wens. Alle deelnemers van een geannuleerde reis worden telkens zo snel mogelijk verwittigd en uitvoerig geïnformeerd.

Met zijn allen ons uiterste best blijven doen is de boodschap, zodat de onzekere toekomstperspectieven voor iedereen snel achter de rug zijn. Dank bij voorbaat, vriendelijke groeten vanuit “ons kot” en blijf gezond,

Didier Broothaers

Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

 

Update donderdag 26 maart 2020 – 17:30

#berenzoeken

 

Update woensdag 25 maart 2020 – 13:30

In deze voor iedereen al moeilijke tijden, vernamen we samen met jou de misplaatste uitspraken van Didier Reynders in verschillende media over de compensatievoucher.

Gesteund door de officiële instanties, willen we hierin heel helder zijn: het ministerieel besluit werd vorige vrijdag 20 maart 2020 gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad. Het heeft daardoor kracht van wet en iedere Belg is gehouden de wetgeving te kennen en zich er aan te houden. De gemaakte afspraken betreffende de tegoedbon blijven dus onverminderd gelden voor iedereen.

Aanvulling op vrijdag 27 maart 2020 – 13:00: deze morgen bevestigde ook het Europees Centrum voor de Consument (ECC Belgium) in het Radio 2 programma ‘De Inspecteur’ het gebruik van de tegoedbon!

Klik HIER voor de publicatie van het ministerieel besluit betreffende de terugbetaling van opgezegde pakketreizen

Met zijn allen ons uiterste best blijven doen is de boodschap, zodat de onzekere toekomstperspectieven voor iedereen snel achter de rug zijn. Dank bij voorbaat, vriendelijke groeten vanuit “ons kot” en blijf gezond,

Didier Broothaers

Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

 

Update dinsdag 24 maart 2020 – 10:00

We begrijpen van harte  jullie bezorgdheid over uw geboekte reis of cruise in de nabije of iets verdere toekomst. Maar blijf onthouden dat er met aandrang wordt geadviseerd door alle officiële kanalen om vooral niet te annuleren, om zo de schade voor iedereen te beperken en de economie niet de rug toe te keren.

Wie nu vrijwillig annuleert en niet wacht op officiële berichtgeving, misloopt zo de GFC 100% compensatievoucher om binnen de 2 jaar opnieuw te gebruiken voor eender welke nieuwe reis. Bovendien wordt er op dit moment door de meeste rederijen 25% extra korting op het cruisegedeelte gegeven, voor de nu getroffen klanten in maart en april die binnen de 2 jaar een nieuwe cruise met dezelfde rederij boeken bij ons.

De beschermende maatregelen en adviezen van de overheid worden door ons als reisorganisator op de voet gevolgd, en waar nodig nemen we onze verantwoordelijkheid. We hebben zo goed als dagelijks contact met de rederijen en andere leveranciers, en wees gerust, voor een cruiserederij zijn veiligheid en gezondheid de absolute prioriteiten. Samengevat, er zullen door geen enkele partij onverantwoorde risico’s genomen.

Indien jullie tegen alle advies in toch overwegen om vrijwillig te annuleren, dan verwijzen we naar Artikel 11 in onze bijzonder voorwaarden, zoals vermeld op pagina 94 in ons Belevingsboek 2020-2021. Hou er tevens rekening mee dat in het kader van het recent Ministerieel Besluit om de liquiditeit van de bedrijven te beschermen, de reeds betaalde voorschotten niet kunnen terug betaald worden.

Om af te sluiten, citeren we uit ons vorige week gepubliceerd bericht naar aanleiding van de Corona crisis:
Daarom ons voorstel naar al wie door de Corona crisis zijn reis geannuleerd ziet worden: beslis vrijwillig om NIET te annuleren en uw betaalde reissom als een tegoed te laten, om in de toekomst in mindering te brengen van eender welke reis. De zwaar getroffen toeristische sector gaat je trouwheid, begrip, onbaatzuchtigheid en sociaal/economische betrokkenheid heel fel op prijs stellen, in het kader van het ondertussen wereldwijd gelanceerde motto do not cancel your trip, change the date and save tourism!

Met zijn allen ons uiterste best blijven doen is de boodschap, zodat de onzekere toekomstperspectieven voor iedereen snel achter de rug zijn. Dank bij voorbaat, vriendelijke groeten vanuit “ons kot” en blijf gezond,

Didier Broothaers

Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022


Update maandag 23 maart 2020 – 08:30

Zorg voor jouw en ieders veiligheid, zodat we met zijn allen weer rooskleurige (reis)plannen kunnen maken. Klik HIER voor een handig overzicht met tips om jezelf en je naasten te beschermen.


Update vrijdag 20 maart 2020 – 12:30

Indien uw GFC reis werd geannuleerd door het Corona spook, dan ontvangt u een compensatievoucher voor een nieuwe reis. Het is niet de bedoeling om de voucher te gebruiken om het saldo te betalen van een andere eerdere geboekte reis.

De ministeriële bepaling zegt dat de voucher in de eerste plaats moet worden gebruikt voor een echte vervangreis, bij voorkeur identiek of zo goed mogelijk identiek als de oorspronkelijke reis. Het spreekt voor zich dat het economische doel van de Corona voucher anders niet zou worden geholpen.

In principe moeten wij als reisorganisator de voucher maar binnen het jaar geldig laten blijven, maar we stellen ons flexibeler op door de voucher te laten gelden tot uiterlijk 30 april 2022. Met andere woorden meer dan 2 jaar vanaf heden, en dus heel veel tijd om de voucher = centen aan te wenden voor een nieuwe reis, zelfs al is die nieuwe reis niet echt identiek.

We weten niet hoe de volgende weken en maanden zullen evolueren, uiteraard hopen we het beste voor jullie en iedereen, maar iedereen beleeft onzekere tijden op dit moment. Met zijn allen ons uiterste best blijven doen is dus de boodschap, zodat de onzekere toekomstperspectieven voor iedereen snel achter de rug zijn.

Klik HIER voor het persbericht van de georganiseerde reissector 

Didier Broothaers

Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022


Update donderdag 19 maart 2020 – 17:00

U hebt een reis geboekt met vertrek na 5 april 2020 en u stelt zich vragen omtrent uw saldobetaling? We begrijpen heel goed dat de de ellendige Corona crisis jullie momenteel enige zorgen baart met betrekking tot de geboekte reis.

Voor alle momenteel niet betrokken klanten, dus met vertrek voorzien na 5 april 2020, en zeker in mei, juni, … blijft op dit moment alles zoals gepland. Trouwens geen enkele reisverzekering komt momenteel tussenbeide, en indien u vrijwillig annuleert, dan gelden de gebruikelijke annuleringsvoorwaarden en -kosten.

Indien het Corona spook toch een annulering van uw reis zou veroorzaken, dan volgt er volgens de recente ministeriële besluitvorming een compensatie door de reisorganisator in de vorm van een voucher of tegoedbon ter waarde van de betaalde reissom.

Let wel, uw dossier zal pas in aanmerking komen voor compensatie in de vorm van een voucher, wanneer de totale reissom 100% betaald werd. Dossiers waarvoor enkel een voorschot werd betaald, en vervolgens werd nagelaten om het saldo te voldoen, worden niet behandeld en zal er geen sprake van compensatie zijn.

Niemand kan de toekomst voorspellen, dus was je handen extra veel en blijf vooral in uw “kot” … Wij duimen met je mee voor een snelle wereldwijde beterschap en een rooskleurige (reis)toekomst!

Didier Broothaers

Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022


Update woensdag 18 maart 2020 – 18:00

Op zaterdag 21 maart 2020 waren we verondersteld om met 20 personen op Go For Algarve 2020 te vertrekken. Na de nodige raadplegingen met onze verschillende leveranciers, konden we gisteren met heel veel plezier het blijde nieuws melden aan ons deelnemers dat Go For Algarve, initieel gepland van zaterdag 21 tot zaterdag 28 maart 2020, wordt verplaatst naar vrijdag 16 tot vrijdag 23 oktober 2020.

Na ieders enthousiaste en zo goed als onmiddellijke bevestiging, vertrekken we nu dus met zijn allen op vrijdag 16 oktober 2020, hoe fantastisch is dat? Ik wil graag ook via deze weg alle deelnemers uit de grond van mijn hart bedanken voor de bijzonder snelle, zeer begripvolle en geweldig deugddoende reacties op onze aankondiging gisteren.

Ik stel voor dat je op woensdag 14 oktober je valiezen klaarmaakt, dat je op donderdag 15 oktober naar ons GFC Event 2020 komt, en de dag erna zijn we weg naar de Algarve! Trouwens, voor wie nog meewil, we hebben een beperkt aantal standaardkamers in optie bijgekregen, neem maar een kijkje: Go For Algarve 2020

Eind goed al goed voor wat deze reis betreft! Blijf je handen wassen en blijf vooral in je “kot”, zodat we zo vlug mogelijk van dat ellendig en onzichtbaar sciencefiction virus verlost zijn. We hopen dat we snel soortgelijke boodschappen kunnen melden voor de andere getroffen reizen.

Nogmaals een oprechte en ontroerende dank u! Heel veel groetjes vanuit een gesloten bureau,

Didier Broothaers

Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022


Update woensdag 18 maart 2020 – 11:00

Beste klanten,

Wij hebben zonet de bevestiging vanuit het Kabinet van Minister Muylle gekregen dat het gebruik van vouchers in geval van annulering in het kader van de COVID-19-crisis – ongeacht of dit door de reiziger of door de reisorganisator is – werd goedgekeurd.

Dit betekent dat er vanaf nu een juridisch kader is waarbij de reiziger in kwestie deze voucher niet meer kan weigeren. Concreet voor de bedreigde toerismesector wil dat zeggen dat er niet langer cash moet gebruikt worden om verplicht geannuleerde reizigers terug te betalen.

Let wel op: voor de reizen die vertrekken na de verplichte lock-down bestaat er wettelijk geen verplichting om de reis te annuleren. Wenst de reiziger toch te annuleren voor een vertrekperiode na de lock-down, dan is dat met respect voor je geldende annuleringsvoorwaarden. Je vindt hieronder de tekst en de voorwaarden van het Ministerieel besluit.

Tekst van het Ministrieel Besluit tot het gebruik van vouchers in het geval annulering in het kader van de COVID-19-crisis:

Wanneer een pakketreisovereenkomst zoals bepaald in de wet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten om reden van de coronacrisis wordt opgezegd, ofwel door de reisorganisator, ofwel door de reiziger, is de reisorganisator gerechtigd hem een tegoedbon ter waarde van het betaalde bedrag te verstrekken in plaats van een terugbetaling.

Deze tegoedbon voldoet aan de volgende voorwaarden:
• De tegoedbon vertegenwoordigt de volledige waarde van het bedrag dat de reiziger reeds had betaald
• Aan de reiziger wordt geen enkele kost in rekening gebracht voor het afleveren van de tegoedbon
• De tegoedbon heeft een geldigheid van minstens één jaar
• De tegoedbon vermeldt uitdrukkelijk dat hij werd afgeleverd als gevolg van de coronacrisis

De reiziger kan de tegoedbon die voldoet aan de voorwaarden, zoals hierboven beschreven, niet weigeren. De reisorganisatoren houden permanent een bestand bij van alle afgeleverde tegoedbonnen, van hun waarde en de titularis ervan.

De verzekeringsovereenkomst betreffende de bescherming tegen insolventie bij de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten dekt de terugbetaling van deze tegoedbonnen.

Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt en treedt buiten werking op de dag dat de beperkende maatregelen op reizen worden opgeheven en uiterlijk drie maanden na zijn inwerkingtreding.

Hartelijk dank voor uw aandacht en begrip,

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022


Update maandag 16 maart 2020 – 13:00

Beste GFC’ers, Beste Vrienden,

Het is me wat dezer dagen, en wat we nu zeggen of schrijven is wellicht morgen of binnen een uur alweer achterhaald. Alles kan niets moet is onze aloude slogan, maar op dit moment is het eerder van moeten dan zomaar mogen …

Wat we zo graag doen, komt nu plots ‘on hold’ te staan: mensen blij maken door ze op reis te sturen en/of te begeleiden, kortbij of veraf, overal initiatieven nemen, … De initiatieven op korte termijn zijn vooral oplossingen creëren voor uw en onze centen, gestrande klanten, alternatieve data zoeken voor geplande reizen, …

Wat ons alvast zeer blij en optimistisch stemt, zijn de talrijke blijken van vertrouwen en begrip in deze voor IEDEREEN ongeziene omstandigheden, waarvoor nu al onze oprechte dank! Jullie denken mee over toekomstplannen, velen kijken alweer uit naar een nieuwe reis, en we mochten de laatste dagen relatief veel boekingen noteren voor een vertrek in 2021 en zelfs al in 2022.

Tot op heden hebben we vier GFC groepsreizen moeten annuleren in maart en april 2020, zijnde onze Japan Cruise, Panama Deluxe Cruise, Go For Algarve en Caribbean Celebrity Cruise. Daarbovenop een heel pak individuele reizen klein en groot, kortbij en veraf, zeker met de Paasvakantie in het verschiet. We doen er alles aan om regelingen te treffen, we proberen alles in zo goed mogelijke banen te leiden, maar het spreekt voor zich dat de ondertussen wereldwijde impact onze hele sector ferm doet daveren in alle facetten en op alle niveaus.

Maar we zijn ervan overtuigd dat hoe groot de schade ook zal zijn, dat we hier met zijn allen weer slimmer en sterker gaan uitkomen. Als zaakvoerder heb ik het grote geluk omringd te zijn met professionele medewerkers, die rustig blijven in deze gespannen omstandigheden, en samen lossen we probleem na probleem op. Dikke pluim alvast voor Tamara, Ilse en Hilde!

Velen onder jullie maken zich terecht zorgen over wat er met die deugddoende vakantie en de betaalde centen staat te gebeuren.

Eerst en vooral, vanaf maandag 16 maart 2020 werken wij enkel op afspraak en achter gesloten deuren.

Voor alle momenteel niet betrokken klanten, dus voor wie een vertrek voorzien is na 3 april 2020, en zeker in mei, juni, juli, …, blijft alles zoals gepland. Niemand kan op dit moment een deftig antwoord geven, dus gewoon afwachten en duimen voor wereldwijde beterschap is het advies voor reizen in de toekomst. Trouwens geen enkele reisverzekering komt momenteel tussenbeide, en indien u vrijwillig annuleert, dan gelden de gebruikelijke annuleringsvoorwaarden en -kosten.

Alle betrokken klanten met een vertrek voorzien nu eerstdaags in maart en tot 3 april 2020, werden en worden één voor één, of groep per groep, geïnformeerd en behandeld. Zodra we meer details hebben over het praktische verloop van elke annulering en/of nieuwe alternatieve reisdatum, komen we er telkens zo snel mogelijk op terug met concrete info. Aan de fijne reacties van getroffen klanten te horen, hebben we sterk de indruk dat iedereen beseft dat de actuele overmacht nooit eerder voorgekomen is, waarbij één en ander overleg van onze kant met de diverse betrokken leveranciers noodzakelijk is.

Mogen wij u vriendelijk maar met aandrang vragen om voldoende menselijk geduld uit te oefenen AUB. Uw geboekte reis en uw betaalde centen zijn vanzelfsprekend onze prioriteit, en worden met de gepaste aandacht zo vlug mogelijk behandeld, geval per geval en chronologisch in functie van de dringendheid en vertrekdatum.

In de praktijk zal het in de meeste gevallen uitdraaien op gratis herboeken van dezelfde of een gelijkaardige reis in de toekomst, met uiteraard verrekening van eventuele prijsverschillen. Daar waar sprake kan zijn van een gehele of gedeeltelijke terugbetaling, gedraag u extreem geduldig AUB, want alle touroperators, hoteliers, luchtvaartmaatschappijen, autocarbedrijven, … hebben de handen vol!

Elke touroperator, airline, cruiserederij, … heeft zijn of haar eigen regels en beslissingen, die verschillen niet alleen van leverancier tot leverancier, maar wijzigen ook heel snel, soms zelfs dagelijks. Wij doen ons uiterste best om dit alles goed te volgen en op alle gebeurtenissen passend te reageren!

Daarom ons voorstel naar al wie door de Corona crisis zijn reis geannuleerd ziet worden: beslis vrijwillig om NIET te annuleren en uw betaalde reissom als een tegoed te laten, om op eender welk tijdstip in de toekomst in mindering te brengen van eender welke reis. De zwaar getroffen toeristische sector gaat je trouwheid, begrip, onbaatzuchtigheid en sociaal/economische betrokkenheid heel fel op prijs stellen, in het kader van het ondertussen wereldwijd gelanceerde motto do not cancel your trip, change the date and save tourism! Trouwens de tendens lijkt erop dat je hier en daar zelfs nog beloond zal worden met bijvoorbeeld een extra korting van de cruiserederij,

Wordt zonder enige twijfel vervolgd en hou ons GFC aanbod 2020-2021-2022 goed in de gaten, we zijn al heel ver aan het programmeren om jullie zoveel mogelijk reiskeuze aan te bieden in de toekomst! We werken met heel veel overgave om in versneld tempo de nodige afreizen online te plaatsen, omzeggens elke dag komen er reizen bij.

Last but not least, zorg goed voor mekaar zegt men overal, inderdaad doen hé beste mensen, en blijf in uw kot wanneer het nodig blijkt. Zodat we binnenkort weer met zijn allen terrasjes kunnen doen, reiservaringen kunnen delen en genieten van al het moois op onze dierbare planeet!

Hartelijk dank voor uw aandacht en begrip,

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

Alaska Rondreis en Cruise 2021 - Juneau - Welcome