Go for Cruise

COVID-19

Icon 13 maart 2020
Icon By Tamara
Icon 0 comments

Update donderdag 8 oktober 2020

Terug naar de besmette zone met verpleegster Elien in het AZ Jan Portaels te Vilvoorde, bekijk het filmpje van Linde Merckpoel en vooral: hou het veilig en blijf gezond AUB! 

Didier, Hilde, Tamara, Ilse
Present Travel – Go For Cruise

Klik HIER en check ons snel groeiend GFC aanbod 2021-2022

 

Update woensdag 30 september 2020

COVID-19 Test Centre geopend op Brussels Airport
Op maandag 14 september 2020 opende het COVID-19 Test Centre op Brussels Airport zijn deuren. Dankzij dit centrum krijgen passagiers de kans om zich op de luchthaven te laten testen op COVID-19. Het COVID-19 Test Centre is dagelijks open van 3u30 tot middernacht.

Met het COVID-19 Test Centre willen we onze passagiers een extra dienst aanbieden. Bovenop de vele gezondheidsmaatregelen die reeds genomen werden op onze luchthaven, dragen we met de aanwezigheid van het Test Centre nog verder bij aan de volksgezondheid. Het Test Centre op Brussels Airport zal uitgebaat worden door Ecolog, in samenwerking met het Eurofins-Labo van Poucke.

De internationaal erkende PCR tests die gebruikt worden in het COVID-19 Test Centre bestaan uit de afname van een staal uit de neus. De eerste weken gebeurt de analyse in het labo in Kortrijk en zijn de resultaten binnen de 24 uur beschikbaar. Over enkele weken zal er ook een laboratorium geïnstalleerd worden op Brussels Airport, waardoor het mogelijk wordt om de resultaten van de tests sneller te ontvangen. Bij een standaard test zal het resultaat gemiddeld binnen 9 uur beschikbaar zijn, maximaal 24 uur. Vanaf dan kunnen passagiers ook een sneltest doen, deze geeft een resultaat binnen de drie uur.

In de eerste fase zullen enkel passagiers die terugkomen uit een rode zone en reeds beschikken over een activatiecode zich kunnen laten testen. Ook wie niet reist maar zich in het kader van contact tracing moet laten testen, en dus een activatiecode van de overheid heeft ontvangen, kan in het Test Centre op de luchthaven terecht. In de tweede fase (wanneer het laboratorium op de luchthaven aanwezig is), zullen ook vertrekkende passagiers zich in het COVID-19 Test Centre kunnen laten testen. De testresultaten zullen via e-mail aan de persoon in kwestie bezorgd worden en worden enkel doorgegeven aan Sciensano. De luchthavenuitbater zelf krijgt geen inzicht in de testresultaten.

Het Test Centre is zeven dagen op zeven geopend, ook op zon- en feestdagen en dat doorlopend van 3u30 tot middernacht. Wie een test wil laten afnemen, raden we aan om online een afspraak te maken via https://brusselsairport.ecocare.center/ om zo wachtrijen te vermijden.

Wie terugkeert uit een rode zone of zich moet laten testen in het kader van de contact tracing, en dus in beide gevallen een activatiecode heeft ontvangen, kan zich laten testen aan het RIZIV-tarief van 46,81 euro, en hoeft niet te betalen voor een test (dat gebeurt rechtstreeks tussen het RIZIV en het Test Centre). Zonder activatiecode kost de standaard PCR-test 67 euro, en voor de sneltest betaal je 135 euro.

Groetjes, blijf gezond en hopelijk tot spoedig!

Didier, Hilde, Tamara, Ilse
Present Travel – Go For Cruise

Klik HIER en check ons snel groeiend GFC aanbod 2021-2022


Update vrijdag 31 juli 2020 – 10:30 – Public Health Passenger Locator Form

Elke klant (*) die terugkeert naar België of naar België reist, ongeacht het transport, dient vanaf 1 augustus 2020 verplicht het PLF formulier in te vullen: https://travel.info-coronavirus.be/nl/public-health-passenger-locator-form

(*) Kinderen onder de 16 jaar moeten worden vermeld op het formulier van de meereizende ouder/volwassene.

Na het invullen van het formulier ontvang je een QR-code. Deze code dien je geprint of digitaal bij te hebben. Indien het niet mogelijk is om de elektronische versie in te vullen, dan dien je het formulier te downloaden, af te drukken en ingevuld en ondertekend mee te nemen.

Dit formulier moet ingevuld worden door iedereen die met het vliegtuig, trein, schip, bus of auto naar België reist.

Maak je geen gebruik van een vervoerder, dan moet dit formulier niet ingevuld worden wanneer je ze minder dan 48 uur in België blijft, en je naar België terugkeert na een verblijf in het buitenland van minder dan 48 uur.

Op het formulier moet er ook aangeven worden met welk vervoersmiddel je reist. Indien je het vliegtuig selecteert, moet het vluchtnummer, stoelnummer en de aankomstdatum ingevuld worden. Reis je met het vliegtuig, dan zal dit document aan de check-in gevraagd worden. Passagiers die weigeren dit formulier in te vullen, zullen niet toegelaten worden aan boord.

Wie de auto selecteert, moet de nummerplaat en de aankomstdatum invullen.

We helpen onze klanten hiermee met veel plezier verder indien gewenst.

Groetjes, blijf gezond en hopelijk tot spoedig!

Didier, Hilde, Tamara, Ilse
Present Travel – Go For Cruise

Klik HIER en check ons snel groeiend GFC aanbod 2021-2022


Update woensdag 15 juli 2020 – 09:00 – VVR (Verenging Vlaamse Reisbureaus)

Reisagenten, een bedreigde soort? Een blik achter de schermen

Wist je dat het beroep van de reisprofessional een gecontroleerd beroep is? Dat het een zeer gereglementeerd beroep is, met zware lasten en verantwoordelijkheden? Dat een reisbureau de wettelijke verplichting heeft je te verzekeren dat je op reis kan en er ook voor garant te staan, dit zowel voor als tijdens je reis? Dat er in België zo’n 1535 reisbureaus zijn, en zowel direct als indirect niet minder dan 6000 werknemers vertegenwoordigen?

Om dit beter te begrijpen, moet je weten dat er onder dezelfde noemer, twee aspecten van reisbureaus zijn. Vaak zijn ze organisatoren, die minutieus reizen samenstellen, die zo goed mogelijk bij de wensen van de klant aansluiten. Ook kunnen ze producten van organisatoren voorstellen, waarbij ze als bemiddelaar optreden en zo uw wensen zo goed mogelijk in kaart brengen en u daarnaar adviseert.

Ongeacht de omstandigheden, zal uw reisprofessional paraat staan om uw reis naar uw wensen voor te bereiden, u bij te staan tijdens uw reis indien er onvoorziene omstandigheden de kop op steken en om een eventuele niet-conformiteit op te lossen. Ze zijn er steeds voor u als reiziger.

Om dit mooie beroep uit te kunnen oefenen, zijn reisorganisatoren en reisbureaus verzekerd tegen insolventie. Een wettelijke verplichting waardoor uw geld en uw reis steeds beschermd is. Daarnaast is er een strenge reglementering bedoeld om de consument te beschermen en een solide garantie te bieden.

De corona-crisis gooide enkele regels overhoop. De wet van 21 november 2017 betreffende de pakketreizen en gekoppelde reisdiensten, die onder andere terugbetalingsmodaliteiten regelt, was niet voorzien op dergelijke situatie van ongeziene overmacht zoals de COVID-19-pandemie.

Met de corona-tegoedbon gaf de overheid ons wat ademruimte. Een noodzakelijke hap zuurstof die ons toeliet te blijven functioneren. Reisbureaus, die tevens reisorganisator zijn, betalen hun leveranciers zoals luchtvaartmaatschappijen en hoteliers, voordat de reis heeft plaatsgevonden. Ze laten hun ondernemingen draaien op marges en commissies op hun activiteiten. Het was niet mogelijk om betaalde reissommen terug te betalen, gezien men er niet meer over beschikte, wat de overheid gelukkig begreep. Echter, enkel de pakketreizen worden zo gedekt. In het reisjargon dekt deze term bijvoorbeeld een vlucht plus een logement, een huurwagen, een georganiseerde uitstap of excursie, …

Wat met de bescherming van de klant en de reisagent aangaande enkelvoudige diensten zoals vluchten, waarvan de waardebonnen niet gedekt zijn tegen het mogelijke faillissement van de luchtvaartmaatschappij? Een garantie van de staat om reizigers en reisprofessionals te beschermen lijkt een noodzaak.

Desondanks is de toekomst onzeker. Wat zal er gebeuren als we onder druk komen te staan van enkele klanten die een terugbetaling eisen? We zullen ze uitleggen dat we niet over voldoende liquiditeiten beschikken. We lopen het risico in dezelfde situatie te verkeren als luchtvaartmaatschappijen. Het dan ook kritisch om, zonder vertraging, een noodfonds te voorzien om niet recupereerbare kosten die bij leveranciers gemaakt werden te ondervangen, teneinde een waterval van faillissementen te voorkomen.

Op 18 maart, toen België zijn grenzen sloot en elke verplaatsing verboden werd, strandden heel wat reizigers op de bestemming; terwijl anderen geen mogelijkheid meer zagen om nog te vertrekken. De repatriëringen zijn voor een groot stuk mogelijk gemaakt dankzij het werk van de vele bezorgde reisprofessionals die bekommerd waren om de situatie van hun klanten. Zij die hun reis geannuleerd zagen, werden constant en steeds zo snel mogelijk op de hoogte gehouden over de evolutie van de situatie. Een werk dat gezien de situatie niet te onderschatten was en is.

Sindsdien leven we in een realiteit die ons helaas benadeelt. De vragen naar informatie, annuleringen of uitstel door onze klanten die uit deze uitzonderlijke situatie voortvloeien, verplichten ons tot een aanzienlijke en onbetaalde werkdruk.

Dit kunnen we echter niet alleen, waardoor we moeten beroep doen op onze toegewijde medewerkers, die natuurlijk ook betaald moeten worden. Gezien de grote werkdruk kunnen we in deze niet steeds op de bestaande steunmaatregel van de tijdelijke werkloosheid vanwege corona rekenen. Deze situatie verzwakt ons elke dag meer.

De tijdelijke werkloosheid als gevolg van overmacht is voor ons, net als voor veel sectoren een duw in de rug, maar ze strookt niet met de realiteit van dit moment.

Op vlak van onze leveranciers vormen vooral de luchtvaartmaatschappijen vandaag een probleem. Ze zijn bijzonder moeilijk bereikbaar, het bestaan van spookvluchten, enz. Deze laatsten zijn vluchten die heel kort na de boeking worden geannuleerd. Normaal gezien hebben passagiers recht op een snelle terugbetaling van het ticket, maar we blijven in het duister tasten doordat we ze niet kunnen bereiken.

Ook de website diplomatie.belgium.be is een probleem waarmee we geconfronteerd worden. Deze zou in real time bijgewerkt worden met de meest en juiste informatie. Dit gebeurd vandaag echter nog steeds niet en de website laat het vaak afweten. Hierdoor kunnen we onze informatieplicht naar de reiziger toe, de facto niet optimaal leveren.

De huidige trend is om in België te blijven: staycation heet dat. De media maken herhaaldelijk gewag van een toename van reserveringen voor verblijven in Wallonië en Vlaanderen. Voor de Belgische dienstverleners en leveranciers zijn we uiteraard verheugd. Echter, wij worden niet geraadpleegd en voor velen is binnenlands toerisme ook niet de specialiteit. Nieuwe dossiers voor bestemmingen dicht bij huis zijn ondanks het zomerseizoen zeldzaam en voor ons niet rendabel. De heropstart is eerder anekdotisch en moeilijk gezien de vele en steeds veranderende hygiënemaatregelen. Deze zijn echter wel noodzakelijk. Zoals consumentenorganisatie Test-Aankoop ook aangeeft, worden we overstelpt met vragen en zorgen van reizigers. Sinds de aankondiging van de laatste maatregelen heeft de angst voor quarantaine na terugkeer uit vakantie het aantal vragen tot annulering van reizen aanzienlijk doen toenemen. We merken nu reeds voorzichtigheid en terughoudendheid bij de reiziger. Dit zou bovendien verder versterkt kunnen worden door de eerder pesimistische economische vooruitzichten.

Dit brengt ons bij de drieste vaststelling dat er een omzetverlies zal zijn van meer dan 85% voor de periode van 1 maart tot en met 31 augustus, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Onze ondernemingen heropenen gedeeltelijk hun deuren, voor het grootste deel op afspraak. Werknemers worden op verminderede activiteit gezet en ontslagen worden overwogen. Ondanks de huidige en beschikbare steunmaatregelen zullen we het zonder meer sector specifieke ondersteuning niet lang volhouden.

Deze gezondheidscrisis en de daaruit voorkomende economische gevolgen zullen gedurende lange tijd veel sectoren hard treffen, het toerisme en de reissector voorop.

Wat zullen reizigers doen, als hun vertrouwde reisbureau morgen de deuren sluit? Ze zullen niet van een vervangende reis kunnen genieten, noch een terugbetaling kunnen krijgen. De financiële garanties van reisprofessionals zullen onvoldoende zijn om, de vele miljoenen euro’s aan terugbetalingen die op het spel staan te dekken.

De meest positieve analyses schatten dat 2021 opnieuw een moeilijk jaar zal worden voor onze sector en voorspellen dat er pas in 2023 teruggekeerd zal worden naar een bepaalde vorm van nieuw normaal. In de slechtste predicties halen we dit niveau pas opnieuw in 2027. We moeten er in deze omstandigheden zelfs niet aan denken om een lening te kunnen afsluiten. Dit zou ons trouwens, ondanks de geboden garanties, nog verder doen zinken.

Deze situatie is tijdelijk, maar men moet de sector kunnen vrijwaren, zodat de reisprofessionals kunnen blijven werken en de reizigers in alle vrijheid zouden kunnen blijven reizen met de beste garanties en in alle gemoedsrust.

Dames en heren ministers, we vragen jullie de toeristische sector te steunen. Enkele stappen werden reeds gezet, andere moeten nog genomen worden.

 

Update woensdag 3 juni 2020 – 19:00

Vanaf heden werken wij 100% op afspraak.

Wil je graag langskomen voor meer info of om je reis te boeken?
Dan ben je bij ons welkom op afspraak en helemaal Coronaproof!

Klik HIER en kies gewenste dag en uur om jouw persoonlijke afspraak vast te leggen.

maandag – vrijdag: 10:00, 11:00, 12:00, 13:00, 15:00, 16:00, 17:00, 18:00
zaterdag: 10:00, 11:00, 12:00, 13:00

We kijken ernaar uit om terug de weide wereld te verkennen en jullie op sleeptouw te nemen.
Groetjes, blijf gezond en hopelijk tot spoedig!

Didier, Hilde, Tamara, Ilse
Present Travel – Go For Cruise

Klik HIER en check ons snel groeiend GFC aanbod 2021-2022

 

Update dinsdag 19 mei 2020 – 09:00

Hernner je je Elien nog van op de COVID afdeling in het AZ Jan Portaels te Vilvoorde nu exact een maand geleden? Bij deze het vervolg …



Update zaterdag 16 mei 2020 – 14:00

Cruiseschip brengt personeel naar huis …  met geluid!

 

Update vrijdag 15 mei 2020 – 15:00

Fijn weekend gewenst met een fijn cruise filmpje erbij, klik maar en droom even weg!

 

Update donderdag 14 mei 2020 – 11:00

De ‘tegoedbon’ blijft behouden, en dus ook onze GFC ‘tegoedbon’

Ondanks alle mogelijke interpretaties van de aanbevelingen die gisteren vanuit Europa zijn gekomen, blijft het Ministerieel Besluit van 19 maart en aanpassing van 3 april 2020 wel degelijk gelden.

De Belgische ‘tegoedbon’ voldoet wel degelijk aan alle voorwaarden:
• Hij wordt gezien als een betaalmiddel en in deze zin wordt de reiziger dus wel degelijk vergoed.
• Hij heeft een gezonde flexibiliteit aangezien hij door de reiziger mag gebruikt worden voor iedere reis uit het aanbod van de organisator.
• Hij is gedekt door de verzekeraars insolventie.
• De reiziger kan ervoor opteren om terugbetaald te worden, dit kan na 12 maanden en de organisator heeft dan 6 maanden om deze terugbetaling te doen.

 

Veel groetjes vanuit ons “kot” en:
Hou je aan de regels!
Stel je positief en begripvol op!
Blijf vooral gezond en zorg voor je naasten!

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check ons snel groeiend GFC aanbod 2021-202

 

Update dinsdag 5 mei 2020 – 19:00

De Corona pandemie blijft klappen uitdelen, ook in ons Go For Cruise aanbod jammer genoeg, want sinds vandaag zijn al onze GFC groepsreizen met vertrek tot 16 augustus 2020 geannuleerd. Dus in 2020 geen Noorwegen, Baltische, Donau, Douro, IJsland, … Het kan verkeren zei ooit een bekend iemand!

Uiteraard blijven veiligheid en gezondheid de enige prioriteiten! Alle deelnemers werden onmiddellijk per e-mail geïnformeerd hierover, met duidelijke en flexibele opties qua compensatie en omboeking. Intussen heeft trouwens de overgrote meerderheid van de betrokken klanten hun geannuleerde reis omgezet in een gelijkaardige of andere GFC reis uit ons aanbod 2021 en 2022.

Zo goed als iedereen stelt zich ook bijzonder positiefbegripvol en respectvol op, en dat doet echt deugd in deze moeilijke omstandigheden, schitterend en tonnen respect daarvoor!

Een mega merci voor jullie massale vertrouwen en warme steun namens het hele GFC team!

 

Veel groetjes vanuit ons “kot” en:
Hou je aan de regels!
Stel je positief en begripvol op!
Blijf vooral gezond en zorg voor je naasten!

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-202

 

Update donderdag 30 april 2020 – 18:00

Bericht van Milana, officier aan boord van de Celebrity Edge: “Het leven aan boord van een cruiseschip in tijden van Corona … We hebben het geluk hier op de Celebrity Edge te zijn met 1.075 bemanningsleden van over de hele wereld, we zijn gezond, we zorgen voor elkaar en we halen het beste uit elke dag. Hou vol iedereen!”

 

Veel groetjes vanuit ons “kot” en:
Hou je aan de regels!
Stel je positief en begripvol op!
Blijf vooral gezond en zorg voor je naasten!

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

 

Update vrijdag 24 april 2020 – 12:00

Een positieve en krachtige boodschap van de cruise industrie voor alle cruiseliefhebbers in deze bizarre Corona tijd, “powered by Holland America Line”:

 

Veel groetjes vanuit ons “kot” en:
Hou je aan de regels!
Stel je positief en begripvol op!
Blijf vooral gezond en zorg voor je naasten!

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

 

Update vrijdag 17 april 2020 – 11:30

Kijk en luister integraal AUB naar deze pakkende getuigenis aan het “front”:

 

Veel groetjes vanuit ons “kot” en:
Hou je aan de regels!
Stel je positief en begripvol op!
Blijf vooral gezond en zorg voor je naasten!

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

 

Update vrijdag 17 april 2020 – 10:00

De directie van de rederij Celebrity Cruises heeft ons vandaag in de vroege ochtend het officiële nieuws gemeld dat nu ook onze Middellandse Celebrity Cruise van 26 mei 2020 met de Celebrity Constellation geannuleerd is omwille van de Corona malaise.

Een zoveelste opdoffer, ook al was het te verwachten natuurlijk, want veiligheid en gezondheid zijn de absolute, zeg maar de enige prioriteit! Alle deelnemers werden onmiddellijk per mail geïnformeerd hierover, met duidelijke en flexibele opties qua compensatie en omboeking.

We vragen nogmaals vriendelijk maar met aandrang aan iedereen die nog niet betrokken is, met andere woorden iedereen die een GFC reis heeft geboekt waarover momenteel nog geen officieel nieuws te melden is, en waarover dus nog geen definitieve beslissing kan worden meegedeeld, wacht geduldig uw beurt af AUB, zodra mogelijk hoort u van ons, we vergeten u niet!

Veel groetjes vanuit ons “kot” en:
Hou je aan de regels!
Stel je positief en begripvol op!
Blijf vooral gezond en zorg voor je naasten!

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

 

Update woensdag 15 april 2020 – 19:00

De rederij Holland America Line heeft ons vandaag in de loop van de namiddag het officiële nieuws gemeld dat nu ook onze Noorse Fjorden Cruise van 31 mei en onze Noorwegen Cruise van 7 juni 2020, beide met de Nieuw Statendam, geannuleerd zijn omwille van de Corona malaise.

Een zoveelste opdoffer, ook al was het te verwachten natuurlijk, want veiligheid en gezondheid zijn de absolute, zeg maar de enige prioriteit! Alle deelnemers werden zo snel mogelijk per mail geïnformeerd hierover, met duidelijke en flexibele opties qua compensatie en omboeking.

We vragen nogmaals vriendelijk maar met aandrang aan iedereen die nog niet betrokken is, met andere woorden iedereen die een GFC reis heeft geboekt waarover momenteel nog geen officieel nieuws te melden is, en waarover dus nog geen definitieve beslissing kan worden meegedeeld, wacht geduldig uw beurt af AUB, zodra mogelijk hoort u van ons, we vergeten u niet!

Veel groetjes vanuit ons “kot” en voor wie het nog steeds niet begrepen heeft hoe ernstig uw en onze wereld eraan toe is:
Hou je aan de regels!
Stel je positief en begripvol op!
Blijf vooral gezond en zorg voor je naasten!

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

 

Update vrijdag 10 april 2020 – 12:00

 

Ondanks de onaangename omstandigheden voor iedereen, kijken we toch positief naar de toekomst en blijven we vlugger dan ooit enthousiast (reis)plannen maken.

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

 

Update dinsdag 7 april 2020 – 09:00

Jullie hadden zich de lente wellicht helemaal anders voorgesteld, en stellen zich terecht vragen over uw vertrek in mei, juni, juli, augustus, … met betrekking tot COVID-19, wees gerust wij ook! We volgen de gebeurtenissen nauwgezet op, en hebben regelmatig contact met de verschillende leveranciers zoals de cruiserederijen, luchtvaartmaatschappijen, hotels, …

Er wordt overal veel gezegd en geschreven, vooral online op diverse blogs en internetkanalen, maar niet altijd correct en officieel, daarenboven wijzigen de maatregelen her en der bijzonder snel, soms zelf van dag tot dag. Wat wel heel duidelijk mag zijn is dat uw en onze veiligheid en gezondheid de absolute prioriteit is, en dat er nooit onnodige risico’s zullen genomen worden.

Alleen zijn we vandaag nog meerdere weken of maanden verwijderd van uw vertrekdatum, en kan er dus officieel nog niets gemeld worden voor een reis vanaf eind mei en later. Zoals u weet gelden de Belgische maatregelen momenteel tot 19 april, die dan wellicht geheel of gedeeltelijk zullen verlengd worden tot 3 mei 2020. De meeste hotels zijn dicht, rederijen hebben beslist om de cruiseactiviteiten op te schorten tot minstens half mei 2020 en nogal wat landen hebben net zoals bij ons quarantaine maatregelen uitgevaardigd.

Jullie en wij zijn uiteraard niet naïef en niemand weet blijkbaar echt hoe lang deze ellendige periode daadwerkelijk kan of zal duren, langer wellicht ja maar hoe lang juist blijft een vraagteken. Alleszins scharen wij ons als reisorganisator achter de officiële richtlijnen en adviezen, en dus moeten we u momenteel vriendelijk maar met aandrang vragen om geduld uit te oefenen AUB.

Zodra er officieel nieuws te melden is, positief of negatief, dan bent u de eerste die het zal vernemen van ons. Jammer genoeg hebben we recent al redelijk wat ervaring met geannuleerde groepsreizen in maart, april en mei, en die ervaring zegt meer dan ooit dat geduldig afwachten loont voor iedereen. Want stel dat uw reis toch zou geannuleerd worden omwille van de Corona crisis, dan ontvangen jullie in het kader van het recente ministerieel besluit een compensatie door de reisorganisator in de vorm van een voucher of tegoedbon.

In ons geval betekent dit een GFC voucher ter waarde van de totale reissom, op voorwaarde dat het saldo 100% betaald werd, en van onze kant liefst 2 jaar geldig om in mindering te brengen van eender welke nieuwe reis of reizen. Dus dit is een toe te juichen beslissing van de regering met betrekking tot onze sector, met als doel zowel onze werking als jullie betaalde centen te vrijwaren van verder onheil.

Bovendien worden er momenteel door bijna alle cruiserederijen extra kortingen gegeven voor de actueel getroffen klanten die in de toekomst een gelijkaardige cruise boeken bij ons. De beschermende maatregelen en adviezen van de overheid worden door ons als reisorganisator op de voet gevolgd, en waar nodig nemen we onze verantwoordelijkheid.

Ondanks de onaangename omstandigheden voor iedereen, kijken we toch positief naar de toekomst en blijven we vlugger dan ooit enthousiast (reis)plannen maken.

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

 

Update vrijdag 3 april 2020 – 09:00

#mercibelgie

Go For Cruise zegt Merci Belgie
Met zijn allen ons uiterste best blijven doen is de boodschap, zodat de onzekere toekomstperspectieven voor iedereen snel achter de rug zijn. Dank bij voorbaat, vriendelijke groeten vanuit “ons kot” en blijf gezond,

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

 

Update maandag 30 maart 2020 – 20:00

Na de eerder noodgewongen annuleringen van onze Panama Deluxe Cruise, Japan Cruise en Caribische Celebrity Cruise in maart en april 2020, hebben we vandaag de trieste melding dat onze Alaska Deluxe Cruise met vertrek op 2 mei 2020, en onze Baltische Cruise met vertrek op 10 mei 2020, eveneens geannuleerd worden. Go For Algarve werd ondertussen integraal herboekt van maart naar oktober 2020.

Veiligheid en gezondheid voor alles, dus hoezeer we deze opeenvolgende annulaties ook betreuren, er valt werkelijk niets te doen aan deze ongeziene overmacht.

Voor alle duidelijkheid: al wie deelneemt aan één van de volgende GFC begeleide groepsreizen, dus met vertrek na 10 mei 2020, wacht geduldig af op officiële berichtgeving, want eerder valt er toch niets te zeggen of te beslissen, en onze volle aandacht gaat nu naar de beste regelingen treffen voor de betrokken klanten van de actueel geannuleerde reizen.

Ondanks de ellendige periode momenteel voor iedereen, kijken we toch positief naar de toekomst en blijven we vlugger dan ooit enthousiast (reis)plannen maken. In deze context geldt er volgens het recent ministeriële besluit een compensatie door de reisorganisator in de vorm van een voucher of tegoedbon ter waarde van de betaalde reissom, inclusief GFC excursies. Dit is een toe te juichen beslissing van de regering met betrekking tot onze sector, met als doel zowel onze werking als jullie betaalde centen te vrijwaren van verder onheil.

Let wel, uw dossier zal pas in aanmerking komen voor compensatie, wanneer de totale reissom 100% betaald werd. Dossiers waarvoor enkel een voorschot werd betaald, en vervolgens werd nagelaten om het saldo te voldoen, worden niet behandeld en zal er geen sprake van compensatie zijn. Het is niet de bedoeling om de compensatievoucher te gebruiken om het saldo te betalen van een andere eerdere geboekte reis.

In deze voor iedereen onaangename en ongeziene omstandigheden willen we ons zo flexibel mogelijk opstellen, en bieden we onze getroffen klanten telkens voldoende opties aan om de officiële compensatie te gebruiken naar ieders wens. Alle deelnemers van een geannuleerde reis worden telkens zo snel mogelijk verwittigd en uitvoerig geïnformeerd.

Met zijn allen ons uiterste best blijven doen is de boodschap, zodat de onzekere toekomstperspectieven voor iedereen snel achter de rug zijn. Dank bij voorbaat, vriendelijke groeten vanuit “ons kot” en blijf gezond,

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

 

Update donderdag 26 maart 2020 – 17:30

#berenzoeken

 

Update woensdag 25 maart 2020 – 13:30

In deze voor iedereen al moeilijke tijden, vernamen we samen met jou de misplaatste uitspraken van Didier Reynders in verschillende media over de compensatievoucher.

Gesteund door de officiële instanties, willen we hierin heel helder zijn: het ministerieel besluit werd vorige vrijdag 20 maart 2020 gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad. Het heeft daardoor kracht van wet en iedere Belg is gehouden de wetgeving te kennen en zich er aan te houden. De gemaakte afspraken betreffende de tegoedbon blijven dus onverminderd gelden voor iedereen.

Aanvulling op vrijdag 27 maart 2020 – 13:00: deze morgen bevestigde ook het Europees Centrum voor de Consument (ECC Belgium) in het Radio 2 programma ‘De Inspecteur’ het gebruik van de tegoedbon!

Klik HIER voor de publicatie van het ministerieel besluit betreffende de terugbetaling van opgezegde pakketreizen

Met zijn allen ons uiterste best blijven doen is de boodschap, zodat de onzekere toekomstperspectieven voor iedereen snel achter de rug zijn. Dank bij voorbaat, vriendelijke groeten vanuit “ons kot” en blijf gezond,

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

 

Update dinsdag 24 maart 2020 – 10:00

We begrijpen van harte  jullie bezorgdheid over uw geboekte reis of cruise in de nabije of iets verdere toekomst. Maar blijf onthouden dat er met aandrang wordt geadviseerd door alle officiële kanalen om vooral niet te annuleren, om zo de schade voor iedereen te beperken en de economie niet de rug toe te keren.

Wie nu vrijwillig annuleert en niet wacht op officiële berichtgeving, misloopt zo de GFC 100% compensatievoucher om binnen de 2 jaar opnieuw te gebruiken voor eender welke nieuwe reis. Bovendien wordt er op dit moment door de meeste rederijen 25% extra korting op het cruisegedeelte gegeven, voor de nu getroffen klanten in maart en april die binnen de 2 jaar een nieuwe cruise met dezelfde rederij boeken bij ons.

De beschermende maatregelen en adviezen van de overheid worden door ons als reisorganisator op de voet gevolgd, en waar nodig nemen we onze verantwoordelijkheid. We hebben zo goed als dagelijks contact met de rederijen en andere leveranciers, en wees gerust, voor een cruiserederij zijn veiligheid en gezondheid de absolute prioriteiten. Samengevat, er zullen door geen enkele partij onverantwoorde risico’s genomen.

Indien jullie tegen alle advies in toch overwegen om vrijwillig te annuleren, dan verwijzen we naar Artikel 11 in onze bijzonder voorwaarden, zoals vermeld op pagina 94 in ons Belevingsboek 2020-2021. Hou er tevens rekening mee dat in het kader van het recent Ministerieel Besluit om de liquiditeit van de bedrijven te beschermen, de reeds betaalde voorschotten niet kunnen terug betaald worden.

Om af te sluiten, citeren we uit ons vorige week gepubliceerd bericht naar aanleiding van de Corona crisis:
Daarom ons voorstel naar al wie door de Corona crisis zijn reis geannuleerd ziet worden: beslis vrijwillig om NIET te annuleren en uw betaalde reissom als een tegoed te laten, om in de toekomst in mindering te brengen van eender welke reis. De zwaar getroffen toeristische sector gaat je trouwheid, begrip, onbaatzuchtigheid en sociaal/economische betrokkenheid heel fel op prijs stellen, in het kader van het ondertussen wereldwijd gelanceerde motto do not cancel your trip, change the date and save tourism!

Met zijn allen ons uiterste best blijven doen is de boodschap, zodat de onzekere toekomstperspectieven voor iedereen snel achter de rug zijn. Dank bij voorbaat, vriendelijke groeten vanuit “ons kot” en blijf gezond,

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022


Update maandag 23 maart 2020 – 08:30

Zorg voor jouw en ieders veiligheid, zodat we met zijn allen weer rooskleurige (reis)plannen kunnen maken. Klik HIER voor een handig overzicht met tips om jezelf en je naasten te beschermen.


Update vrijdag 20 maart 2020 – 12:30

Indien uw GFC reis werd geannuleerd door het Corona spook, dan ontvangt u een compensatievoucher voor een nieuwe reis. Het is niet de bedoeling om de voucher te gebruiken om het saldo te betalen van een andere eerdere geboekte reis.

De ministeriële bepaling zegt dat de voucher in de eerste plaats moet worden gebruikt voor een echte vervangreis, bij voorkeur identiek of zo goed mogelijk identiek als de oorspronkelijke reis. Het spreekt voor zich dat het economische doel van de Corona voucher anders niet zou worden geholpen.

In principe moeten wij als reisorganisator de voucher maar binnen het jaar geldig laten blijven, maar we stellen ons flexibeler op door de voucher te laten gelden tot uiterlijk 30 april 2022. Met andere woorden meer dan 2 jaar vanaf heden, en dus heel veel tijd om de voucher = centen aan te wenden voor een nieuwe reis, zelfs al is die nieuwe reis niet echt identiek.

We weten niet hoe de volgende weken en maanden zullen evolueren, uiteraard hopen we het beste voor jullie en iedereen, maar iedereen beleeft onzekere tijden op dit moment. Met zijn allen ons uiterste best blijven doen is dus de boodschap, zodat de onzekere toekomstperspectieven voor iedereen snel achter de rug zijn.

Klik HIER voor het persbericht van de georganiseerde reissector 

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022


Update donderdag 19 maart 2020 – 17:00

U hebt een reis geboekt met vertrek na 5 april 2020 en u stelt zich vragen omtrent uw saldobetaling? We begrijpen heel goed dat de de ellendige Corona crisis jullie momenteel enige zorgen baart met betrekking tot de geboekte reis.

Voor alle momenteel niet betrokken klanten, dus met vertrek voorzien na 5 april 2020, en zeker in mei, juni, … blijft op dit moment alles zoals gepland. Trouwens geen enkele reisverzekering komt momenteel tussenbeide, en indien u vrijwillig annuleert, dan gelden de gebruikelijke annuleringsvoorwaarden en -kosten.

Indien het Corona spook toch een annulering van uw reis zou veroorzaken, dan volgt er volgens de recente ministeriële besluitvorming een compensatie door de reisorganisator in de vorm van een voucher of tegoedbon ter waarde van de betaalde reissom.

Let wel, uw dossier zal pas in aanmerking komen voor compensatie in de vorm van een voucher, wanneer de totale reissom 100% betaald werd. Dossiers waarvoor enkel een voorschot werd betaald, en vervolgens werd nagelaten om het saldo te voldoen, worden niet behandeld en zal er geen sprake van compensatie zijn.

Niemand kan de toekomst voorspellen, dus was je handen extra veel en blijf vooral in uw “kot” … Wij duimen met je mee voor een snelle wereldwijde beterschap en een rooskleurige (reis)toekomst!

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022


Update woensdag 18 maart 2020 – 18:00

Op zaterdag 21 maart 2020 waren we verondersteld om met 20 personen op Go For Algarve 2020 te vertrekken. Na de nodige raadplegingen met onze verschillende leveranciers, konden we gisteren met heel veel plezier het blijde nieuws melden aan ons deelnemers dat Go For Algarve, initieel gepland van zaterdag 21 tot zaterdag 28 maart 2020, wordt verplaatst naar vrijdag 16 tot vrijdag 23 oktober 2020.

Na ieders enthousiaste en zo goed als onmiddellijke bevestiging, vertrekken we nu dus met zijn allen op vrijdag 16 oktober 2020, hoe fantastisch is dat? Ik wil graag ook via deze weg alle deelnemers uit de grond van mijn hart bedanken voor de bijzonder snelle, zeer begripvolle en geweldig deugddoende reacties op onze aankondiging gisteren.

Ik stel voor dat je op woensdag 14 oktober je valiezen klaarmaakt, dat je op donderdag 15 oktober naar ons GFC Event 2020 komt, en de dag erna zijn we weg naar de Algarve! Trouwens, voor wie nog meewil, we hebben een beperkt aantal standaardkamers in optie bijgekregen, neem maar een kijkje: Go For Algarve 2020

Eind goed al goed voor wat deze reis betreft! Blijf je handen wassen en blijf vooral in je “kot”, zodat we zo vlug mogelijk van dat ellendig en onzichtbaar sciencefiction virus verlost zijn. We hopen dat we snel soortgelijke boodschappen kunnen melden voor de andere getroffen reizen.

Nogmaals een oprechte en ontroerende dank u! Heel veel groetjes vanuit een gesloten bureau,

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022


Update woensdag 18 maart 2020 – 11:00

Beste klanten,

Wij hebben zonet de bevestiging vanuit het Kabinet van Minister Muylle gekregen dat het gebruik van vouchers in geval van annulering in het kader van de COVID-19-crisis – ongeacht of dit door de reiziger of door de reisorganisator is – werd goedgekeurd.

Dit betekent dat er vanaf nu een juridisch kader is waarbij de reiziger in kwestie deze voucher niet meer kan weigeren. Concreet voor de bedreigde toerismesector wil dat zeggen dat er niet langer cash moet gebruikt worden om verplicht geannuleerde reizigers terug te betalen.

Let wel op: voor de reizen die vertrekken na de verplichte lock-down bestaat er wettelijk geen verplichting om de reis te annuleren. Wenst de reiziger toch te annuleren voor een vertrekperiode na de lock-down, dan is dat met respect voor je geldende annuleringsvoorwaarden. Je vindt hieronder de tekst en de voorwaarden van het Ministerieel besluit.

Tekst van het Ministrieel Besluit tot het gebruik van vouchers in het geval annulering in het kader van de COVID-19-crisis:

Wanneer een pakketreisovereenkomst zoals bepaald in de wet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten om reden van de coronacrisis wordt opgezegd, ofwel door de reisorganisator, ofwel door de reiziger, is de reisorganisator gerechtigd hem een tegoedbon ter waarde van het betaalde bedrag te verstrekken in plaats van een terugbetaling.

Deze tegoedbon voldoet aan de volgende voorwaarden:
• De tegoedbon vertegenwoordigt de volledige waarde van het bedrag dat de reiziger reeds had betaald
• Aan de reiziger wordt geen enkele kost in rekening gebracht voor het afleveren van de tegoedbon
• De tegoedbon heeft een geldigheid van minstens één jaar
• De tegoedbon vermeldt uitdrukkelijk dat hij werd afgeleverd als gevolg van de coronacrisis

De reiziger kan de tegoedbon die voldoet aan de voorwaarden, zoals hierboven beschreven, niet weigeren. De reisorganisatoren houden permanent een bestand bij van alle afgeleverde tegoedbonnen, van hun waarde en de titularis ervan.

De verzekeringsovereenkomst betreffende de bescherming tegen insolventie bij de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten dekt de terugbetaling van deze tegoedbonnen.

Dit besluit treedt in werking de dag waarop het in het Belgisch Staatsblad wordt bekendgemaakt en treedt buiten werking op de dag dat de beperkende maatregelen op reizen worden opgeheven en uiterlijk drie maanden na zijn inwerkingtreding.

Hartelijk dank voor uw aandacht en begrip,

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022


Update maandag 16 maart 2020 – 13:00

Beste GFC’ers, Beste Vrienden,

Het is me wat dezer dagen, en wat we nu zeggen of schrijven is wellicht morgen of binnen een uur alweer achterhaald. Alles kan niets moet is onze aloude slogan, maar op dit moment is het eerder van moeten dan zomaar mogen …

Wat we zo graag doen, komt nu plots ‘on hold’ te staan: mensen blij maken door ze op reis te sturen en/of te begeleiden, kortbij of veraf, overal initiatieven nemen, … De initiatieven op korte termijn zijn vooral oplossingen creëren voor uw en onze centen, gestrande klanten, alternatieve data zoeken voor geplande reizen, …

Wat ons alvast zeer blij en optimistisch stemt, zijn de talrijke blijken van vertrouwen en begrip in deze voor IEDEREEN ongeziene omstandigheden, waarvoor nu al onze oprechte dank! Jullie denken mee over toekomstplannen, velen kijken alweer uit naar een nieuwe reis, en we mochten de laatste dagen relatief veel boekingen noteren voor een vertrek in 2021 en zelfs al in 2022.

Tot op heden hebben we vier GFC groepsreizen moeten annuleren in maart en april 2020, zijnde onze Japan Cruise, Panama Deluxe Cruise, Go For Algarve en Caribbean Celebrity Cruise. Daarbovenop een heel pak individuele reizen klein en groot, kortbij en veraf, zeker met de Paasvakantie in het verschiet. We doen er alles aan om regelingen te treffen, we proberen alles in zo goed mogelijke banen te leiden, maar het spreekt voor zich dat de ondertussen wereldwijde impact onze hele sector ferm doet daveren in alle facetten en op alle niveaus.

Maar we zijn ervan overtuigd dat hoe groot de schade ook zal zijn, dat we hier met zijn allen weer slimmer en sterker gaan uitkomen. Als zaakvoerder heb ik het grote geluk omringd te zijn met professionele medewerkers, die rustig blijven in deze gespannen omstandigheden, en samen lossen we probleem na probleem op. Dikke pluim alvast voor Tamara, Ilse en Hilde!

Velen onder jullie maken zich terecht zorgen over wat er met die deugddoende vakantie en de betaalde centen staat te gebeuren.

Eerst en vooral, vanaf maandag 16 maart 2020 werken wij enkel op afspraak en achter gesloten deuren.

Voor alle momenteel niet betrokken klanten, dus voor wie een vertrek voorzien is na 3 april 2020, en zeker in mei, juni, juli, …, blijft alles zoals gepland. Niemand kan op dit moment een deftig antwoord geven, dus gewoon afwachten en duimen voor wereldwijde beterschap is het advies voor reizen in de toekomst. Trouwens geen enkele reisverzekering komt momenteel tussenbeide, en indien u vrijwillig annuleert, dan gelden de gebruikelijke annuleringsvoorwaarden en -kosten.

Alle betrokken klanten met een vertrek voorzien nu eerstdaags in maart en tot 3 april 2020, werden en worden één voor één, of groep per groep, geïnformeerd en behandeld. Zodra we meer details hebben over het praktische verloop van elke annulering en/of nieuwe alternatieve reisdatum, komen we er telkens zo snel mogelijk op terug met concrete info. Aan de fijne reacties van getroffen klanten te horen, hebben we sterk de indruk dat iedereen beseft dat de actuele overmacht nooit eerder voorgekomen is, waarbij één en ander overleg van onze kant met de diverse betrokken leveranciers noodzakelijk is.

Mogen wij u vriendelijk maar met aandrang vragen om voldoende menselijk geduld uit te oefenen AUB. Uw geboekte reis en uw betaalde centen zijn vanzelfsprekend onze prioriteit, en worden met de gepaste aandacht zo vlug mogelijk behandeld, geval per geval en chronologisch in functie van de dringendheid en vertrekdatum.

In de praktijk zal het in de meeste gevallen uitdraaien op gratis herboeken van dezelfde of een gelijkaardige reis in de toekomst, met uiteraard verrekening van eventuele prijsverschillen. Daar waar sprake kan zijn van een gehele of gedeeltelijke terugbetaling, gedraag u extreem geduldig AUB, want alle touroperators, hoteliers, luchtvaartmaatschappijen, autocarbedrijven, … hebben de handen vol!

Elke touroperator, airline, cruiserederij, … heeft zijn of haar eigen regels en beslissingen, die verschillen niet alleen van leverancier tot leverancier, maar wijzigen ook heel snel, soms zelfs dagelijks. Wij doen ons uiterste best om dit alles goed te volgen en op alle gebeurtenissen passend te reageren!

Daarom ons voorstel naar al wie door de Corona crisis zijn reis geannuleerd ziet worden: beslis vrijwillig om NIET te annuleren en uw betaalde reissom als een tegoed te laten, om op eender welk tijdstip in de toekomst in mindering te brengen van eender welke reis. De zwaar getroffen toeristische sector gaat je trouwheid, begrip, onbaatzuchtigheid en sociaal/economische betrokkenheid heel fel op prijs stellen, in het kader van het ondertussen wereldwijd gelanceerde motto do not cancel your trip, change the date and save tourism! Trouwens de tendens lijkt erop dat je hier en daar zelfs nog beloond zal worden met bijvoorbeeld een extra korting van de cruiserederij,

Wordt zonder enige twijfel vervolgd en hou ons GFC aanbod 2020-2021-2022 goed in de gaten, we zijn al heel ver aan het programmeren om jullie zoveel mogelijk reiskeuze aan te bieden in de toekomst! We werken met heel veel overgave om in versneld tempo de nodige afreizen online te plaatsen, omzeggens elke dag komen er reizen bij.

Last but not least, zorg goed voor mekaar zegt men overal, inderdaad doen hé beste mensen, en blijf in uw kot wanneer het nodig blijkt. Zodat we binnenkort weer met zijn allen terrasjes kunnen doen, reiservaringen kunnen delen en genieten van al het moois op onze dierbare planeet!

Hartelijk dank voor uw aandacht en begrip,

Didier Broothaers
Present Travel – Go For Cruise

Voor dringende vragen bel 02/253.38.87 of mail info@goforcruise.be

Klik HIER en check dagelijks ons snel groeiend GFC aanbod 2020-2021-2022

Alaska Rondreis en Cruise 2021 - Juneau - Welcome